Fotsoneterapi

Fotsoneterapi er en svært gammel behandlingsform, der man stimulerer
reflekssoner på føttene. Alle mennesker har bestemte soner/områder påføttene
som gjenspeiler andre deler av kroppen og indre organer.

Ved å massere disse sonene, kan man øke sirkulasjonen på det stedet i kroppen
som man ønsker å stimulere. Slik vil immunsystemet bli aktivert, og kroppen vil starte arbeidet med å heale seg selv.

Fotsoneterapi er en trygg og effektiv behandling som oppleves behagelig avslappende og avstressende. Også spedbarn som plages med kolikk, luftveisinfeksjoner, fordøyelsesplager, søvnforstyrrelser eller uro, kan ha
god nytte av fotsoneterapi.

Akupunktur er en behandlingsform med røtter fra over 3000 år tilbake,
og er en del av Tradisjonell Kinesisk Medisin. Akupunkur betyr ”å stikke nål”. Akupunkturnålene er svært tynne, sterile engangsnåler som settes på bestemte punkter på kroppen. Disse punktene ligger på energibaner, også kalt meridianer, som har ulike forløp fra tærne helt ut i hendene og opp i hodet.

For mer informasjon om akupunktur, se: www.akupunktur.no

Fotsoneterapi og akupunktur har vist seg å kunne hjelpe ved blant annet: Søvnløshet, hodepine, rygg- og nakkesmerter, muskel-og leddsmerter, fordøyelsesplager, luftveisplager og allergi, humørsvingninger og lettere depresjoner, utbrenthet, hetetokter, plager i forbindelse med overgangsalder, ufrivillig barnløshet, menstruasjonsplager og spedbarnskolikk.

Medicaklinikken hud & helse, OUS Ullevål, Kirkeveien 166, 0450 Oslo. E-post: kontakt@medicaklinikken.no. Tlf. 912 85 416. Åpningstider: man.- fre. 10-16, lørdag etter avtale.